fredag 14 januari 2011

Alva goes leopard

Så här gick diskussionen i morse:

Alva: -Mamma, idag vill jag ha på mig den fina leoparddräkten som du köpte till mig.

Jag: - Nej, det passar sig inte. Vi ska ju "bara" på fika hos mammas jobbarkompis Camilla. Leoparddräkten är ju din partyoutfit.

Alva: -Snäääääälla mamma!

Jag (ytterst motvilligt): -Ja, ja, du får väl det då. Bara för att du tjatar så övertygande. Men de matchande guldskorna sparar vi till en annan gång.

Alva: -Tack söta, snälla, lilla mamma!

Hur ska det gå när hon blir lite äldre kan man undra, när hon är så bestämd redan sex veckor gammal?


Nöjd liten leopardtjej

2 kommentarer:

  1. Klart hon ville ha leopard till Camilla!!! :)

    SvaraRadera
  2. Snäll du är som gick med på det. Kan tänka mig att det var ett evigt tjatande. ;)

    SvaraRadera