tisdag 18 januari 2011

Äventyr slutfört

I morse ratade Noel mina förslag på aktiviteter (måla, läsa, bygga lego o. s. v.) till förmån för äventyr. Äventyrsmamman Marie hoppade raskt i sin bästa khakidräkt samt satte safarihatten på huvudet och knåpade ihop ett äventyr. Att åka buss till stan och äta på McDonalds måste väl ändå betraktas som ett hejdundrande äventyr, åtminstone för en 3-åring och en bebis (även för en nybliven tvåbarnsmor ska erkännas).
Sagt och gjort. Det tog x antal timmar att förbereda detta stora äventyr. Förhoppningsvis lär jag mig snart att bli lite mer effektiv. Förberedelserna startade vid 8-tiden och lagom till lunch kunde den svettiga mamman (jag) pusta ut nere i stan.
Vi startade med en äventyrsmåltid på McDonalds i form av en Happy Meal till Noel...
...och detta sunda alternativ till äventyrsmamman. Notera morötterna som jag valde istället för pommes frites. Jojjomensan! (Vem som sedan åt upp de pommes frites som Noel ratade, vilket råkade vara alla utom ca 5 st, förtäljer inte historien).
Efter att vi fått lite mat i våra äventyrsmagar begav vi oss till några spännande butiker. Noel lekte glatt med sin nyfunna kompis Rocco och äventyrståget på Polarn o Pyret. Sedan var vi nöjda på äventyrsfronten och tog bussen hem. Nu smälter vi alla intryck i sällskap av Bamse på DVD:n.
.
Det bör tilläggas att Alva tyckte att äventyret var så spännande att hon sov från start till slut.
.
Hej så länge!
.
(P.S. Om ni undrar över de små prickarna mellan stycken så är det mitt enda sätt att överlista mellanrumstjuven. D.S.)

2 kommentarer:

  1. Ni får snart ta ett äventyr och hälsa på i klassen med! Eller ett äventyr med tant Malin på något trevligt :)

    SvaraRadera
  2. Siv! Ett gemensamt bussäventyr får vi snarast styra upp, med minimorötter som tillbehör, givetvis:-)

    SvaraRadera