söndag 30 januari 2011

Frukost med god yoghurt och söta barn

Mums! Vilken smarrig yoghurt jag inhandlade igår. Jag åt nog ett halvt paket till frukost idag (något överdrivet som vanligt). Under veckorna äter jag alltid havregrynsggröt och ägg, men på helgerna lyxar jag till det med god yoghurt och mackor. Dessutom förgylldes frukosten av två små söta barn i tidningen, som faktiskt råkade vara mina egna.
.

Ser ni mina små gullungar?
.
Natten har ägnats åt tankar om lampor. Jag drog nämligen med mig min vän Siv (Lotta) till Miomöbler igår eftermiddag och där botaniserade vi en lång stund bland de olika lampmodellerna, samt frossade i underbara inredningsprylar. Frågan är vem som ska finansiera mitt inredande. Någon frivillig?
.

Jag lyckades dock behärska mig och inhandlade endast ett N som ska stå i Noels fönster. Bokstaven A, till Alvas fönster, var tyvärr slut men kommer snart in igen.
.
Jag glömmer liksom bort att huset inte är vårt än. De andra budgivarna kan ju ändra sig och kasta in ett nytt bud eller så kanske besiktningen visar att det under huset gömmer sig en vulkan. Allt kan hända så jag måste behärska mig. MÅSTE! Fast jag får nog ta en tur till Idébelysning när de öppnar. En liiiten tur bara.
.
God morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar