fredag 21 januari 2011

Choklad och träning

Som tur var fick jag i min son TVÅ muggar varm choklad. Härligt att han har lärt sig. Det är viktigt för mysfaktorn att kunna sådana saker. Vi var ute redan halv 10 i morse (det var väl tidigt?) och träffade Anna, Elli och Isac. Noel och Isac lekte i snön, gungade och drack varm choklad, till mammas stora glädje. Jag tycker det känns bra att ha något inplanerat varje dag, eftersom jag är ganska rastlös av mig, så den här dagen började perfekt.

Noel skålar med Isac. (Ser de inte ut lite som två gubbar som sitter och ljuger på en bänk? Fast mindre? och sötare? Inte det?)
.
Eftermiddagen spenderades PÅ GYM! Jajjemän! Det var min kära kollega och vän Malin som förbarmade sig över mig och tyckte att mitt skinn behövde fyllas upp med lite hård stoppning. Med andra ord tog hon med mig till Onyx.
Onyx vid Knalleporten känns som ett väldigt flashigt ställe, med tanke på att man bara ska svettas där. Jag hade därför valt utrustning med omsorg och fick med mig följande:
Vattenflaska och EN (1) sko. Eftersom jag inte är enbent så ställde detta till vissa problem. Jag fick således träna i strumplästen. Så flashig var jag. Vi betade av löpband (jag gick, med tanke på att jag nyss fött barn), crosstrainer och en mild genomgång av kroppen. Jag tror att min rumpa kommer att säga ifrån med råge imorgon. Härligt!
.
Nu ser jag fram emot följande...
... en godisskål som ska tömmas framför "På spåret". Tanklös som jag var överlät jag inköpandet av godis till Peter. Han kom hem utan såväl Peanutbites och gula, sura munnar. Det misstaget gör jag aldrig om. Det är inte helt omöjligt att det blir soffan för honom ikväll. ;-)
Angående "På spåret" så är det mitt absoluta favoritmysprogram. Redan när jag var barn tyckte jag om det, fast jag inte kunde en enda fråga. Kanske var det jordnötsringarna och den halva 33centilitersflaskan med läsk som lockade? (För mig blev det nog lite mer eftersom det var jag, i egenskap av storasyster, som stod för upphällandet).
Trevlig kväll!

1 kommentar:

  1. Nämen...Sivan, sabla va´ hurtig du är, nu ligger jag jag steget efter i nya hurtlivet:-)

    //Sivan

    SvaraRadera