torsdag 27 januari 2011

Insomnia

I natt har jag sovit extremt dåligt. Nej, det är inte Alva som hållit mig vaken (hon har snusat så sött i armhålan). Inte heller Noel. Eller Peter.
.
Jag har inrett! Nästan hela natten. Det är inte bara soffor (nya naturligtvis) som har placerats ut, utan även detaljer såsom fönsterlampor, kuddar, krukväxter och ljusstakar. Julgranens plats har så klart också valts ut med omsorg. (Det är bland det första jag funderar på när jag kommer in på en husvisning). Jag har försökt att slå bort inredningstankarna genom att säga till mig själv "Marie, vi har inte köpt huset än. Tänk om du ligger vaken och inreder åt någon annan nu igen". Jag lyckades lyssna till mig själv för några korta, ljuvliga sekunder, men sedan kom ett fruktfat och puttade undan mina logiska tankar och så var jag igång igen.
.
Så idag är jag trött men förväntansfull inför dagens budgivning. Jag är laddad kan man säga. Bring it on!


"Var ska vi stå då?"
.
God morgon förresten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar