torsdag 27 januari 2011

Bästa tisdagstipset

Jag har denne man att tacka för 8 år av härliga tisdagskvällar.
.
Mycket riktigt! Det är ju självaste Bachelor-Andreas. Året var 2003 (uttalas med röst från en gammal historiefilm). TV-programmet Bachelor skulle sändas för första gången. Vi var ett gäng tjejer som bestämde oss för att träffas och titta på det första programmet. Det var fantastiskt roligt att sitta och skämmas tillsammans över alla pinsamheter som mannen ovan bjöd oss på. Jag minns särskilt ett tillfälle då vi alla stod upp och skrek för fulla halsar, med trippla skämskuddar för ögonen, när Bachelor-Marie (ej jag!) tackade nej till Andreas ros.
.
Vi fortsatte naturligtvis att träffas säsongen ut. Konceptet var enkelt. Dresscode: mysbyxor, förtäring: frallor med te och därefter blandade sötsaker, samtalsämnen: Andreas förehavanden samt övrigt skvaller.
.
När serien var slut var vi beroende av våra tisdagkvällar. Det var så trevligt att ha något att se fram emot mitt i veckan. Vi fortsatte därför att träffas även utan Andreas, med rullande värdinneschema, och gör så fortfarande! Trots jobb, familjeliv och allt annat som ska hinnas med så är tisdagkvällarna heliga (även om vi nu bara ses varannan tisdag). Medlemmarna har varierat något, men "stommen" är densamma.
.
Tisdagkväll a la 2011. Här Camilla med Alicia, Maria med Alva, Anna och jag bakom kamera. Tyvärr saknades Sara och Anna p g a sjukdom och jobb.
.
Så tack ska du ha, Bachelor-Andreas!

1 kommentar:

  1. Ha ha, vad fint att du har med en bild på Andreas så man får minnas lite! Man kan ju undra vad vi gjorde på tisdagar innan år 2003...

    SvaraRadera