torsdag 20 januari 2011

Lunchträff

Idag har vi åter blåst liv i en gammal tradion; mammaluncherna, denna gång med inslag av pappa. Under min förra föräldraledighet var vi ett gäng som träffades en gång i veckan hemma hos varandra och turades om att fixa lunch och fika till gästerna. Deltagarna har varierat beroende på vilka som varit lediga såklart. Den här gången är vi fyra föräldrar och 8 barn. Först ut var Camilla och hon fick betyget MVG av Noel för sin fina spagetti och köttfärssås. Han, som annars aldrig äter någonting (förutom några spagettistrån) satte i sig två portioner. Jag börjar tvivla på min egen förmåga att tillaga denna rätt. Förövrigt så verkar han ha blivit en riktig mammagris och inledde med att fånga in mitt ena ben och sedan inte släppa det. Jag hade därmed en treåring i släptåg för varje steg jag tog. Som tur var släppte han efter en stund. Tur, för annars kanske jag hade fått ojämn benmuskulatur med ett enorma muskler på högerbenet.
Nästan hela gänget. Två bebisar valde sömn framför mat.

Clara, Tilda och Annie poserar medan Noel håller sig i bakgrunden med sin kassaapparat. (Han älskar kassaapparater och pengar och kommer förmodligen bli bankir).
.
Trevlig torsdag!
PS. Vi är fortfarande inte husägare eftersom vi valde att hoppa av budgivningen. DS.

1 kommentar:

  1. Tur att du fått receptet nu då ;)
    Tack för en mysig dag!

    SvaraRadera