måndag 17 januari 2011

Berätta mer...

Noel har snöat in på ett nytt uttryck; "Berätta meeeer!". Det uttalas med ett oerhört intresse. "Pappa, vad har du gjort på jobbet idag?". Peter berättar. "Berätta meeeer, pappa!". Peter berättar vidare. "Berätta meeeer!". Så kan det fortsätta tills någon av dem somnar.
Idag har vi haft en väldigt trevlig måndag som startade med att vi fick frukostsällskap. Efter att jag lämnat Noel på dagis åkte jag och köpte färska frallor på Byttorps finbageri, som sedan intogs tillsammans med Camilla och Alicia. Under tiden vi mammor vräkte i oss, hängde Alva och Alicia i det lokala gymet.
"Ät ni, så gymar vi så länge".
Eftermiddagen spenderades hos Siv, Nils och Tage. Siv heter egentligen Lotta, men på något sätt fick hon tidigt i vår bekantskap smeknamnet Siv. Jag minns faktiskt inte varför, men förhoppningsvis har det en naturlig förklaring. Logisk kan jag dock inte garantera att den är. Nils är enligt Noel hans "bästa kompis". Här mumsas det bullar. Mammorna mumsade hallon eftersom Siv blivit GI-anhängare. Vid hemkomsten kompenserade jag bristen på kolhydrater med att trycka i mig pasta. Det är väldigt skönt för oss mammor när Noel och Nils träffas, eftersom de för det mesta leker så bra ihop att vi kan sitta och fika i lugn och ro. :-)
Det kan vara så att vägen till Alvas hjärta går genom Rexona. Hon trivdes nämligen även i Sivs armhåla och vi kom fram till att den gemensamma nämnaren måste vara just Rexona.

Alva har köpt sig en eskimåmössa.

När vi kom hem hade vi fått ett paket på posten. Stor glädje uppstod och alla började slita i paketet. Det visade sig innehålla varsin tröja/body till Noel och Alva från våra vänner i Falkenberg. Superfina! Stort tack!
Vi håller för övrigt på och budar på huset jag berättade om igår. Jag tillbringade nämligen natten med att tapetsera tapeter med mönsterpassning. Pust! Vilket jobb! I morgon får vi veta hur det går. Hoppas, hoppas att det är vår tur nu.
Håll alla era tummar! (Jag håller för övrigt tummarna för att det ska bli mellanrum mellan styckena när jag publicerar inlägget. I mina lärarögon svider det ordentligt när texten inte ser grammatiskt korrekt ut).

1 kommentar:

  1. Tack kära Siv för fint sällskap vid hallonen, verkar vara ett vinnande koncept med Rexona, bästa att hålla fast vid den å bunkra upp, så man får gosa Alva mera! Kram från oss alla till er alla... sjörövare, leoparder å hallondyrkare, vi ses snart igen!

    SvaraRadera