söndag 6 februari 2011

En helt vanlig söndagkväll

Vi har låtit permanenta Alva i en tidlös och ungdomlig frisyr. Vad tycks?


Varje gång hon har badat krullar håret upp sig så att hon ser ut som faster Hjördis 74 år. Fast sötare!

Även om man inte kan tro det, av den här bilden att döma, så bjussar hon nu för tiden på alldeles underbara leenden och försöker "prata". Det enda man behöver göra för att framkalla ett leende är att ha ansiktena ca 30-40 cm ifrån varandra och sedan dra ett nonsensrim, typ Plutti-plutti-plutt (som ju inte ens är ett rim ser jag nu när jag skriver det, utan bara en rad upprepningar av ordet plutti.) I alla fall tycker Alva att det är höjden av humor. Hon kommer förmodligen att utvecklas till ett mycket intelligent barn, av humorn att döma.


Noel har skapat ett konstverk. "Vatten med blod" heter det. Passande för barnrummet. Han berättade att det var en haj som bitit en pojke i armen. Därav blodet.

Vi har bestämt oss för att börja försöka avvänja Alva från hennes nattliga armhåleberoende. Är det någon som varit armhålsberoende som kan ge oss några tips på, för modern mindre krävande, alternativ?

Natti natti!

2 kommentarer:

  1. Åh vilken sötnos hon är! Jag tycker hon passar ypperligt i permanent....:) En mogen look om man så säger.

    SvaraRadera
  2. Sen får du dela med dig av alla finfina tips till mig! Jag är fast i samma träsk... Och tänk då på att Alicia är flera veckor äldre... Suck!

    SvaraRadera