tisdag 1 februari 2011

Nu så...

... har tekniken insett sitt eget bästa och valt att fungera igen. Med andra ord går det nu att ladda upp bilder. Inte för att jag egentligen hade så fantastiskt många bilder att dela med mig av. Men ändå...
.
Gårdagens frisörbesök resulterade inte i någon drastisk förändring utan bara lite ny fräsch färg. Det är inte klokt så mycket det gör för helhetsintrycket. Ni må tro att jag kände mig piffig när jag vankade runt på BB alldeles nyfriserad och utväxtfri för nästan exakt två månader sedan.
.
Egentligen färgar jag ENBART för att få lite varm choklad. För det är ju alltid när man sitter och väntar på att färgkletet ska göra sitt som man blir serverad choklad och tilltugg samt har tid att sitta och bläddra i tidningar. Till min stora glädje låg det en inrednigstidning och väntade på mig. Dessvärre handlade den om hur man kunde inreda en takvåning i London och jag kände inte att det var jättemycket som jag kunde överföra till vårt hus i Dalsjöfors, men det är ju alltid kul med inspiration. Om inte annat så blev jag väldigt sugen på att åka till London. Det lär dock få vänta. Men hallå, jag har ju torget i Dalsjöt att traska till. Who needs London when you live in Dalsjöfors? (Märkte ni att jag blev lite internationell där?)


.
Senare på kvällen var det dags att åka och handla. "Vänta mamma!" skrek Noel när jag skulle åka och kom springande med den här:

...en handlingslista. Vad skönt! Annars är det ju så lätt att missa något.
.
Noel är fortfarande sjuk så det blir till att stanna hemma idag också. Jag vet en mamma som snart klättrar på väggarna. (Det är jag). Det får eventuellt bli bakning av semlor idag, som jag sedan ska försöka låta bli att smaka på. Eller så försöker jag inte ens. Det sistnämnda kanske är bättre, då slipper jag bli besviken över att mitt försök misslyckades.
.
God morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar