onsdag 2 februari 2011

Första läkarbesöket

Idag har Alva varit på sin första läkarkontroll, eftersom hon nu har uppnått den respektabla åldern 2 månader. Noel var med för att hålla henne i handen ifall hon skulle få någon läskig spruta. När han märkte att så inte var fallet blev han nog en gnutta besviken och gav sig iväg på en ridtur istället.

Här grenslar han sin springare och sätter av i galopp...
.
...medan Alva ligger och väntar på domen.
.
Hon fick med beröm godkänt även denna gång. 57 cm lång och 4700 gram tung. Hon passade också på att fyra av en massa leenden mot farbror doktorn, som för övrigt var en tant.
.
Vi är rejält trötta på feber nu. För sjunde dagen i rad har Noel 39,6 grader. Glass är nästan det enda som går ner i hans lilla mage. Imorgon får det därför bli ett besök på vårdcentralen. Klockan 9 imorgon är det dessutom besiktning av "vårt" hus. Är det någon som vill ta sig an ett litet sött, febersjukt barn under tiden? Inte det nä. Vi får se hur vi löser det. Kanske, om vi ber till högre makter, försvinner febern i natt.
.
Man är ju lite lätt orolig för vad som kan tänkas dyka upp på en besiktning. Tänk om de hittar ett skatbo i skorstenen eller upptäcker att huset saknar tak. Det sista borde vi dock ha märkt. Men allvarligt talat, både jag och Peter är väldigt okunniga inom området. Vad ska man fråga efter? Vi får helt enkelt hoppas på det bästa. Hittas något fel så får jag väl plocka fram mina obefintliga prutartalanger. Jag ska fila på några strofer här hemma ikväll så att jag låter insatt och som en hård förhandlare.
.
Önska oss lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar