söndag 6 februari 2011

Hopp om livet

De senaste dygnen har varit en kavalkad av frossa, svettningar (ej så mysigt men ack så sant), feberdrömmar om taklampor samt tappra försök att svälja. Nu känns det som att det håller på att vända i alla fall. Det är ganska nyttigt att få smaka på att vara riktigt sjuk emellanåt. Åtminstone när det är över. Man lär sig uppskatta den tråkiga vardagen och att njuta av att t ex kunna äta. Fast jag ska erkänna att jag var ganska nöjd med att inte ha någon matlust under en dag eller två. Inget ont som inte har något gott med sig ;-)

Så här såg min matdag igår ut:

Frukost: Nyponsoppa

Lunch: Nyponsoppa

Mellanmål: Nyponsoppa

Kvällsmat: Nyponsoppa

Mys: Ny.... Ja ni fattar poängen.

Jag har lite svårt att ta det lugnt när jag är sjuk. Peter är raka motsatsen. Han stänger in sig i sovrummet och sover tills han är frisk. Lite väl bra enligt mig. Jag vill gärna vara med där det händer om man säger så. Annars känner jag mig ännu sjukare. Genom att allt ska vara så likt "som vanligt" som möjligt lyckas jag under korta stunder lura mig själv att jag är inte alls är sjuk. Ibland blir jag sur på Peter för att jag inte vilar när han minsann vilar sig igenom sina sjukdomar. Då säger han "Och vems fel är det då?". Det brukar vara ett effektivt sätt att ta död på diskussionen.


För att gå över till något helt annat så vill jag nu göra ett inlägg om min dotters hårväxt.



Man skulle kunna tro att fadern till denna trollunge är av betydligt mer exotiskt ursprung än Kumla. Inget ont om Kumla (som förutom fängelse även kan stoltsera med en egen korvfabrik.), men så värst exotiskt är det faktiskt inte.

Faktum är att om jag inte hade sett bilder från min egen tid som nyfödd, samt varit närvarande (i allra högsta grad) vid hennes födelse så hade jag nog tvivlat på att hon var min. En eloge till Peter som inte visat misstanke för att eventuella brevbärare skulle vara inblandade. :-) Fast nu ser jag på bilden att han har ju faktiskt en ganska lurvig arm.

Nu ska Peter få laga till en lasagne till familjen.

Trevlig söndagkväll! Må den gå i friskhetens tecken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar