torsdag 17 februari 2011

Kjollös - igen!

Är det bara jag som ibland glömmer att ta på mig vissa plagg, så som t ex kjolen, när jag ska gå hemifrån? Faktum är att detta idag hände mig för andra gången i år. Jag, Noel och Alva skulle gå till kompisarna Sara och Calle och leka och när jag tog av mig jackan upptäckte jag att min underkropp ej var kjolbeklädd. Kan jag skylla på två-barn-varav-en-bebissyndromet? Amning är ju känt för att leda till viss förvirring. Jag hade full sjå med att få på barnen deras kläder så jag glömde mina egna. Men leggings och topp är ju inte illa, eller?

I påskas när jag och Peter var på weekendtripp i Jönköping (!) hände det för första gången. Då upptäckte jag när jag skulle ta plats på restaurangen att min fina nya kjol inte var på plats. Den låg och gottade sig på hotellrummet istället. Tur att vi fick plats i ett hörn, samt att det var mörkt. Den gången gick nämligen inte överdelen över rumpan ens. Jag har inte sett den kombinationen i någon modetidning faktiskt. Det kommer nog snart och då kan jag säga att JAG minsann var först.


Här hänger jag i min ensamhet.
.

Noel och Calle började leka tillsammans ungefär samtidigt som vi skulle gå hem. Fram till dess lekte de mest på varsitt håll. Noel hade nämligen hittat en annan kompis, som syns på bilden nedan.

"Här kommer en människa och han är naken", ropade Noel glatt om sin nyfunna vän. Människan red fram på soffbordet på sin noshörning. Vem behöver kompisar när man har så fina plastvänner? Vårt förråd av nakna plastmän är tämligen begränsat faktiskt. Det kanske är dags att införskaffa sig ett gäng!?
.
Trevlig tis... ons... torsdag på er! (har förlorat tidsuppfattningen totalt. Måste bero på min mjölkdiet).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar