onsdag 2 februari 2011

Son med exklusiv smak

Idag har Noel utökat sin juvelsamling. Eftersom hans feber fick ett uppsving i eftermiddags besökte vi akutvårdcentralen. Där visade det sig att han hade halsfluss. Han lyckades därmed med något som hans mor, d. v. s. jag, aldrig gör, nämligen att genomföra ett halsprov på ett försök. På mig brukar det krävas åtminstone fem försök. Jag får skylla på min välutvecklade kräkreflex. Så fort den där äckliga lilla pinnen börjar närma sig insidan av min hals slår hela min kropp bakut och sparkar bokstavligen bort den stackars sköterskan som försöker utföra provet. Efter 3-4 bortsparkningar brukar det resultera i en måttligt road sköterska. I ALLA FALL så var min son desto duktigare och fick därför en belöning; en liten leksak. Återigen fick fräsiga studsbollar, plastdjur och nyckelringar stå tillbaka till förmån för.... ringarna. Noel kunde omöjligt hålla tillbaka sin glädje när han såg sin chans att utöka sitt ringinnehav. Utan tvekan valde han ut sin favorit... med en glittrande rosa fjäril på. Det är min son det. Peter försökte diskret leda in honom på en studsboll men icke. Noel stod upp för sitt val av rosa fjärilsring.
Drottningen av Saba? Shejken av Abu Dhabi? Nej, det är min son med sin nya ring.
.
Hoppas att ringen innehar magiska krafter och gör honom frisk bums.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar