söndag 13 februari 2011

Go dag

Jag måste säga att jag, trots ett kaloritintag som vida överskrider det rekommenderade, känner mig mycket nöjd med denna dag.

Vi har hunnit:

1. vara ute och leka en lång stund, både på lekplatsen och i pulkabacken. Jag försökte lära Noel att det är roligt att åka ner för jättebranta backar med gupp i. Han lärde sig snabbt, men det kändes som ju mer han lärde sig, desto mer försvann mina kunskaper. Det är ju inte alls roligt att åka i gupp. Hur har jag någonsin kunnat tycka det? Jag kan knappt sitta ikväll. Min gåställning liknar den man kan se hos kvinnor på BB.

Marie FGÅ (Före GuppÅkning)

2. städa hela lägenheten

3. bjuda goda vänner på egentillverkade semlor och kaffe serverad i servis. Två indikationer på att jag måste ha blivit vuxen uppenbarade sig vid detta tillfälle. Det ena var att jag kom på mig själv med att lovorda min spritserpåse som spritsar så jämnt och fint. Den bästa (och enda) spritserpåse jag ägt.
Det andra var framdukningen av servisen. En servis som jag bestämde mig för att börja samla på som 9-åring. Med andra ord föll valet inte på en stilren produkt. Nej. Krusiduller, guldinlägg och rosa linnéablommor pryder denna servis. Rätt som det var hörde jag någon säga med min röst (det kan inte ha varit jag!!!) "Det är något speciellt med kaffe som dricks ur en fin servis". Det är inte vuxenvarning på den kommentaren, det är pensionärsvarning. Jag som inte ens dricker kaffe. Det KAN inte ha varit jag som sa det. Peter förfasade sig över den ringa mängden kaffe som fick plats i själva koppen. Han hävdade att han fick träningsvärk av att springa fram och tillbaka mellan bordet och kaffekokaren.

Ser ni hur jämnt och fint grädden är spritsad? Tänk att just jag har lagt vantarna på en sådan källa till glädje.
.
4. satt i mig kvällsmat i form av pizza utan att få ångest. Detta trots den tidigare uppätna semlan. Bäst att vaddera sig lite ifall det blir fler guppåkningar. Så tänkte jag.
.
Det var en sammanfattning av min, ej så händelserika, men ändå sköna dag.
.
Imorgon firar vi Peters sportlov och Alla hjärtans dag med en romantisk tripp till... IKEA.
.
Trevlig söndag på er!

2 kommentarer:

  1. Bagarbasen säger: Mycket fina semlor!!! Kan tänka mig att komma på en semleprovarkväll. Jag tar med en till dig och du ger en till mig. Ev kan man bjuda in fler och testa massor. Ska du fortsätta åka guppbacke så...

    SvaraRadera
  2. Semleprovarkväll låter fantastiskt. Jag dukar fram servisen.

    SvaraRadera