fredag 11 februari 2011

Sabla skitväder!

Det blir inget dop för vår del. Väder och vind har satt stopp för det. Efter att surfat runt på olika väder- och trafiksidor bestämde vi oss för att stanna hemma. Det känns verkligen supertråkigt att inte få träffa lilla kusin Sebastian för första gången. Alva gråter dessutom blod för att hon inte får ha på sig sin fina dopoutfit. Även mamman känner en viss sorg.
Jeansklänning, vit krusidullbody, krusidullrumpstrumpbyxor (det heter väl så?) samt guldskor och matchande guldhårband fick packas upp igen. Klänning, body och strumpbyxor från Polarn o Pyret samt guldskor från Lindex. Nu måste vi bjuda in oss på något annat kalas så att hon får använda sin outfit innan hon växer ur den. Med andra ord; ska ni ha kalas så bjud oss. Vi är desperata! ;-)
.
Naturligtvis var det meningen att även Noel skulle ha kläder på sig på dopet, faktiskt, men än så länge är jag på smekmånad med tjejkläder. Det finns ju så mycket mer att välja på. För killar är det liksom bara byxor som gäller med skjorta eller tröja upptill.
.
Kvällen får istället ägnas åt godis och På spårettittande. Så fort det var bestämt att det inte blev någon Kumla - Uppsalaresa kastade jag mig iväg till City för att köpa smågodis (=min stora last i livet).
.
Nu är jag trött på vinter och snö. GIV MIG VÅR!
.
Trevlig kväll alla!

2 kommentarer:

  1. Vad tråkigt att ni inte kunde åka! Förstår er dock med tanke på vädret. Jag vill också ha vår! Jag vill grilla!

    SvaraRadera
  2. Jag kan bjuda på kalas när jag är helt frisk och hemma!! Såååå fina kläder ;)

    SvaraRadera